Düşüşe rağmen iPhone, anavatanında Apple’ın yüzünü güldürdü. Samsung ise…
Counterpoint Research’ün son araştırmasına göre, ABD’de Android telefon satışları ikinci çeyrekte %38 düşerken, Apple’ın iPhone’ları yalnızca %6 düştü. Akıllı telefon satışları geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 24 düşmesine rağmen, Apple 2022’nin 2. Çeyreği ve 2023’ün 2. Çeyreği ile karşılaştırıldığında daha büyük bir pazar payına sahip.
Counterpoint Araştırma analisti Matthew Orf Çeyrek boyunca düşen enflasyon rakamlarına ve devam eden işgücü piyasası sıkıntılarına rağmen, tüketicilerin piyasa belirsizliği nedeniyle cihazlarını yükseltmekte tereddüt ettiğini kaydetti. Bu eğilimin 2023’ün üçüncü çeyreğine kadar devam etmesini beklediğini de söyledi.
Bununla birlikte, kıdemli araştırma analisti Maurice Klaehne ‘e göre, katlanabilir pazar bu çeyrekte önemli ilerlemeler kaydettiği için haberler Android üreticileri için fena değil. Samsung’un yeni Galaxy Z Flip ve Z Fold cihazlarıyla birlikte katlanabilir cihaz satışları, 2023’ün üçüncü çeyreğinde ABD’de şimdiye kadarki en yüksek seviyesine ulaşabilir.
Genel olarak daha az sevkiyata rağmen Apple, 2. çeyrek satışlarında güçlü konumunu sürdürdü. araştırma görevlisi müdür Haniş Bhatiaoperatörler iPhone 14 için promosyon kredisi sunmaya devam ettikçe, faturalı ve ön ödemeli planlardaki güçlü promosyonların ivmenin korunmasına yardımcı olduğunu belirtiyor.
Apple, analistlerin başlangıçta beklediği kadar çok iPhone satmasa da, iPhone 15 Pro modelleri için daha yüksek bir fiyat belirlemek gelirleri artırmaya yardımcı olabilir.